Yoga för återhämtning – för dig som blivit sjuk av stress

Yoga för återhämtning – för dig som blivit sjuk av stress

Har du blivit sjuk av stress och håller på att återhämta dig? Den här kursen är skräddarsydd för dig som drabbats av utbrändhet eller utmattningssyndrom.

Inom den medicinska yogan finns många effektiva tekniker som kan hjälpa oss läka efter långvarig stress. Under kursen får du lära dig tekniker som hjälper kroppen återfå sin naturliga balans mellan aktivitet och vila och låter sinnet komma till ro. Du får också lära dig om kraften i din andning och hur du med medveten andning kan stärka kroppens förmåga till återhämtning och hälsa.

När jag själv gick in i väggen för andra gången för snart tjugo år sedan, blev yogan första hjälpen för mig under mina första stapplande steg tillbaka till mig själv. Sedan jag började hålla yogakurser själv, har flera av mina deltagare sökt sig till yogan för att de var långtidssjukskrivna på grund av stress. De har berättat om hur mycket yogan hjälpt dem. Både med att bli starkare fysiskt, men också att bli bättre på att sätta gränser, få mer energi och att börja älska och acceptera sig själva.

Under kursen får du stifta bekantskap med:

• Yogapositioner som stärker några av kroppens mest stressutsatta områden och organ: rygg, nacke, axlar, mage, njurar och binjurar

• Andningstekniker som hjälper dig slappna av och aktivera kroppens återhämtande och läkande system, det parasympatiska nervsystemet

• Meditationer som hjälper dig stilla ditt sinne och vara här och nu

Denna kurs hålls på dagtid och startar när det finns tillräckligt många intresserade. Den är också möjlig att genomföra i samarbete med en eller flera arbetsgivare som vill stötta långtidssjukskriven personal i sin rehabilitering. Är du intresserad av att gå kursen, eller erbjuda den till din personal? Kontakta mig på maria@heartsong.se.

Ser fram emot att bidra till ditt tillfrisknande!

Maria Marathon Sjöberg

int. cert kundaliniyogalärare och lärare i medicinsk yoga

070-331 31 35  www.heartsong.se

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.